Animation

Animationer skyder genvej

Nettet har skabt en forventning om, at man kan forenkle sine budskaber, så de er lette at forstå og gerne underholdende.

Her kan animationer noget. Selv de mest komplekse emner får luft under vingerne med god storytelling og illustrationer. Resultatet kan være humoristisk, poetisk, cool eller noget helt fjerde alt efter budskabet og målgruppen.

Vi laver både traditionelle tegnefilm og en blanding af web og animation, vi kalder animationssites.

Animeret salgsværktøj

Et effektivt salg handler både om at vise at man forstår kundens situation og kan demonstrere nytteværdien af ens tilbud.Til Thomas Internationals konsulenter har vi lavet et webbaseret salgsværktøj, der viser de besparelser kunderne opnår, samt i hvilke sammenhænge Thomas Internationals produkter passer ind i rekrutterings- og fastholdelsesforløb.

Alvorlig humor

For Certa Security and Intelligence og Trygfonden udarbejdede vi et stort testværktøj, der hjælper danske virksomheder med at vurdere og træffe foranstaltniger i forhold til spionage og terror.

Et alvorligt emne, men ikke mere alvorligt end at en lille tegnefilm gjorde opmærksom på og forklarede testen.

Forenklet formidling

En animation kan anskueliggøre emner, som er svære at forstå som ren tekst. Udover tegningernes forenkling giver tidslinien i en animation mulighed for skridt for skridt at udfolde en kompleks sammenhæng. I eksemplet her viser vi, hvordan et renteafkast skal forståes.

Reklame ind til benet

Animation er en meget effektiv måde at formidle et salgsbudskab på. Alt det overflødige kan skæres fra uden at man mister muligheden for at skildre miljøer, mennesker og sjove situationer.

Den Danske Dyrlægeforening har lavet en app, som hjælper dig til altid at finde en dyrlæge, der har åbent. Vi har designet appens brugerflade og lavet en tegnefilm, der sælger appen.

Interaktiv storytelling

Vi har udviklet en hybrid mellem tegnefilm og website, der kan fortælle en enkel, grundlæggende historie og samtidig give mulighed for yderligere information, interaktive tests og opsamling af data.

Vi kalder det animationssites. Topdanmark brugte formatet, til at give nye kunder et mere kvalificeret første møde med forsikringsselskabets assurandører, hvor emnet var pension, sygdoms- og livsforsikring.

Flere animationsfilm